کاهش 11 برابری مرگ و میر ها در بین افراد واکسینه شده، امکان تزریق واکسن در منزل برای شهروندان تهرانی فراهم شد

به گزارش وبلاگ دیتالاین، زالی از کاهش 11 برابری مرگ و میر ها در بین افراد واکسینه شده اطلاع داد.

کاهش 11 برابری مرگ و میر ها در بین افراد واکسینه شده، امکان تزریق واکسن در منزل برای شهروندان تهرانی فراهم شد

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی وبلاگ دیتالاین، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ارتباط زنده با اخبار شبکه پنج با اشاره به آخرین شرایط واکسیناسیون در تهران اظهار کرد: در حال حاضر با عبور از پیک بیماری کرونا برترین زمان برای تزریق واکسن است. امروزه بیش از 19 مرکز واکسیناسیون شبانه روزی در تهران فعال شده است.

او ادامه داد: با دستور وزیر بهداشت تسهیلاتی برای افرادی که به هر علت پیروز به تلقیح واکسن نشده در تهران ایجاد می گردد. مردم بیمار یا سالمند با مراجعه به سایت و ثبت نام در آن، تیم های واکسیناتور سیار با مراجعه به درب منازل شان اقدام به تزریق واکسن خواهند کرد.

زالی گفت: افرادی که واکسن را دریافت نموده اند پنج برابر شانس ابتلایشان به بیماری کرونا کم تر شده و میزان مرگ و میرشان به میزان 11 برابر کاهش پیدا نموده است.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا بیان نمود: تا امروز صبح 10 میلیون و 100 هزار نفر دز اول واکسن و 2 میلیون و 900 هزار نفر هر دو دزواکسن را دریافت نموده اند. میزان بستری افرادی که واکسن را زده اند 29 برابر کم تر از سایر افراد خواهد بود.

او اضافه کرد: در تهران حدود 70 درصد از مردم دز اول و 30 درصد هم هر دو دز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

زالی توضیح داد: سامانه ثبت درخواست واکسیناسیون در منزل برای شهروندان تهرانی به نشانی vaccine.sbmu.ac.ir راه اندازی شده و از فردا صبح قابلیت ثبت درخواست برای شهروندان تهرانی فراهم است و 90 درصد بستری شدگان کرونایی واکسن نزده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش 11 برابری مرگ و میر ها در بین افراد واکسینه شده، امکان تزریق واکسن در منزل برای شهروندان تهرانی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 11 برابری مرگ و میر ها در بین افراد واکسینه شده، امکان تزریق واکسن در منزل برای شهروندان تهرانی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید