ساخت رختشویخانه زنجان خدمت بزرگی به مردم زمانه خود بود

به گزارش وبلاگ دیتالاین، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، ساخت رختشویخانه زنجان خدمت بزرگی به مردم زمانه خود بود.

ساخت رختشویخانه زنجان خدمت بزرگی به مردم زمانه خود بود بیشتر بخوانیدرختشویخانه زنجان | سازه ای حیرت انگیز برای رفاه حال بانوان

سیدعزت الله ضرغامی در سرانجام سفر به زنجان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: 100 سال پیش در شهر زنجان رختشویخانه ای را دایر کردند که در عین زیبایی و معماری تحسین برانگیز خدمت بزرگی به مردم شهر بود.

وی اضافه نمود: خداوند مشهدی اکبر (معمار) و مشهدی اسماعیل (بنا) سازندگان آن را رحمت کند.

وزیر میراث فرهنگی توضیح داد: در این محل با پیشکسوتان ملیله کاری ملاقات کردم.

سیدعزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان سفر رئیس جمهور به استان زنجان از بنای تاریخی رختشویخانه شهر زنجان بازدید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به استان زنجان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به منطقه ها مختلف شهرستان های سلطانیه و زنجان سفر کرد و از نزدیک با فعالان این عرصه ملاقات نموده و در جریان مسائل آنان نهاده شد.

بازدید از پایگاه جهانی گنبد سلطانیه، بازدید از موزه رختشویخانه و ملاقات با هنرمندان صنایع دستی، بازدید از عمارت ذوالفقاری و رونمایی از نمایشگاه اشیای معدن اتریش، افتتاح موزه مشارکتی میراث و خانواده مرحوم مقدم از جمله برنامه های سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به استان زنجان بود.

ضرغامی بعلاوه در این سفر کتاب دو زبانه و جامع ملیله زنجان را که با هدف شناساندن این هنر ظریف و ارزشمند تدوین شد، رونمایی کرد.

منبع: همگردی

به "ساخت رختشویخانه زنجان خدمت بزرگی به مردم زمانه خود بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت رختشویخانه زنجان خدمت بزرگی به مردم زمانه خود بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید