خراسان رضوی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولیدات کشاورزی دارد

به گزارش وبلاگ دیتالاین، خبرنگاران/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولیدات دامی، کشاورزی و صنایع تبدیلی در اختیار دارد.

خراسان رضوی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولیدات کشاورزی دارد

یعقوبعلی نظری در حاشیه گشایش شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان که با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی انجام شد، در جمع وبلاگ دیتالاین تامین امنیت غذایی را امری حیاتی برای جامعه دانست و اظهار کرد: آن طور که امام راحل فرمود کشاورزی همیشه محور اصلی امور بوده و باید تامین نیازهای غذایی مردم در اولویت قرار گیرد تا این بخش دچار اختلال نگردد.

وی اضافه نمود: امید است با برگزاری چنین نمایشگاه هایی و برقراری ارتباط بین صاحبان فکر و فناوری با کشاورزان، دامداران و پرورش دهندگان طیور شاهد پیشرفت و ارتقای سطح کشاورزی استان منطبق بر سیاست ها و اهداف کشور باشیم.

استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان محل ارائه اقدامات و توفیقات صنعتی، علمی و مرتبط با بخش کشاورزی و دامداری است که امیدواریم تلاقی این توفیق ها با تولیدها در پیشرفت بخش های کشاورزی، دامداری و طیور استان موثر واقع گردد.

در ادمه پرویز اوسطی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: امروز بخش کشاورزی کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و توجه است و سیاست کلی کشور هم منطبق بر رونق و تحول اساسی در بخش کشاورزی است.

وی اضافه نمود: توسعه بخش کشاورزی مقدور نخواهد بود جز آنکه ضریب نفوذ دانش و فناوری و ماشین آلات صنعتی در مزارع و بخش های مختلف کشاورزی افزایش یابد.

اوسطی اضافه نمود: ایران تا به امروز در حوزه مکانیزاسیون و صنعتی شدن بخش کشاورزی به خوبی عمل نموده و پیشرفت این بخش و توانمندی های تولیدکنندگان آن، کاملا در ماشین آلات به نمایش درآمده در این نمایشگاه مشهود است.

این نماینده مجلس برپایی نمایشگاه دام، طیور و آبزیان مشهد را فرصتی برای نمایش توانمندی های تولیدکنندگان داخلی و آشنایی کشاورزان و بهره برداران با این بخش دانست و گفت: این نمایشگاه هم فرصت تامین نیازهای فناورانه کشاورزان و بهره برداران را به وسیله تولیدکنندگان داخلی ایجاد می نماید و هم ویترینی برای کشورهای همسایه و فعالان مالی به منظور آشنایی با توانمندی های ایران در بخش کشاورزی است تا بتوان از این محل صادرات ماشین آلات بخش کشاورزی و فناوری های مرتبط با آن را توسعه داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خراسان رضوی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولیدات کشاورزی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولیدات کشاورزی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید