آنالیز آزرا 2018 و مهمترین خصوصیات خودروی جدید هیوندای

به گزارش وبلاگ دیتالاین، خودروی آزرا 2018 از جمله تازه ترین محصولات شرکت کره ای هیوندای به شمار می رود و جدیدترین عضو از خانواده محبوب آزرا محسوب می گردد. خبر خوب برای علاقه مندان به این خانواده آن است که آزرا 2018 در ایران نیز حضور می یابد و همانند بسیاری دیگر از محصولات شرکت هیوندای توسط گروه کرمان موتور در اختیار خودرو دوستان قرار می گیرد.

آنالیز آزرا 2018 و مهمترین خصوصیات خودروی جدید هیوندای

وبلاگ دیتالاین | سرویس خودرو - آزرا 2018 را می توان ششمین نسل از خاندان آزرا (که در زادگاه و خانه مادری بیشتر با نام گرنجور شناخته می گردد) لقب داد. خانواده قدیمی و شناخته شده ای که اعضای آن تقریبا از سومین نسل خود توانستند نامشان را بر سر زبان ها بیندازند و در خارج از زادگاه مادری هم به پیروزیت های درخوری دست یابند.

با این حال باید گفت که برخلاف فرایند مرسوم و رو به رشد حاکم بر سه نسل اخیر خانواده آزرا، نسل ششم این خانواده عرضه محدودتری را در سطح دنیا تجربه می نماید. به این معنی که خودروی مورد بحث ما راهی به بازار اروپا و آمریکای شمالی نخواهد یافت و تنها در بخش هایی از آسیا و امریکای جنوبی عرضه خواهد گشت. دلیل اصلی این امر را علاوه بر افول محبوبیت نسل پیشین این خانواده در بازارهای دنیای و عدم پیروزیت آن در قیاس با دو نسل پیش از خود، می توان در گسترش فعالیت های شرکت هیوندای نیز جستجو کرد.

به عبارت بهتر در شرایطی که شرکت هیوندای با خودروهای لوکس و سطح بالایی نظیر خانواده جنسیس در بازارهای نخست دنیا یکه تازی می نماید و حریف می طلبد، وظیفه اصلی اعضای جدید خانواده آزرا را حضور پیروز در بازارهایی با سطح پایین تر و محکم تر کردن جایگاه هیوندای در این بازارها که مقصد آن اغلب کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه هستند، تعریف نموده است. از همین رو در کنار زادگاه مادری و سایر کشورها، حضور عضو جدید این خانواده را در بازار خودروی ایران نیز شاهد هستیم.

مشخصات فنی آزرا 2018

اگرچه آزرا 2018 در قالب سه مدل مختلف از موتور های متفاوت با گنجایش 2.4 لیتر، 3 لیتر و 3.5 لیتر فراوری شده است، اما در بازار ایران تنها شاهد حضور مدل 2.4 لیتری آن (به طور دقیق 2359 سی سی) هستیم. دلیل این امر را می توان در ممنوعیت واردات آن دسته از خودرو های خارجی که از وجود موتور هایی با گنجایش بیش از 2.5 لیتر (یا 2500 سی سی) بهره می برند جستجو کرد. به این ترتیب آزرا 2018 تنها در بطن یک مدل و در قالب موتور 2359 سی سی در کشور ما حضور خواهد داشت.

وجود موتور مذکور موجب می گردد که این خودرو بتواند از حدبیشتر توانی معادل 187.6 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه برخوردار باشد و حدبیشتر گشتاوری معادل 241 نیوتن متر با احتساب 4000 دور در دقیقه را از خود به نمایش بگذارد. همچنین حدبیشتر سرعت قابل دستیابی توسط این خودرو رقمی معادل 213 کیلومتر در ساعت بوده و شتاب صفر تا صد آن نیز حول و حوش رقم 9.5 تا 10 ثانیه برآورد می گردد.

افزون بر موارد یاد شده، از آن جا که تمام مدل های موجود از آزرا 2018 به جعبه دنده اتوماتیک مجهز هستند، این خودرو چه در ایران و چه در سایر نقاط دنیا در قالب مدل مبتنی بر دنده دستی مشاهده نمی گردد. البته مدل موجود از این خودرو در ایران به جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته مجهز است و برخلاف بعضی مدل های موجود از این خودرو در سایر نقاط دنیا، از وجود جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته بهره مند نیست.

در مجموع می توان ادعا کرد که مشخصات فنی آزرا 2018 کم و بیش هم تراز با بیشتر خودرو های سواری اسپورتی است که هم اکنون در بازار وجود دارند. هر چند که در عمل این خودرو بیش از آن که به کار فعالیت های هیجان انگیز و جوان پسند بیاید، برای انجام وظایف و کاربرد های خانوادگی مناسب است.

مشخصات فنی آزرا 2018
نوع موتورمجهز به سیستم انتقال سوخت مستقیم یا GDI
حجم موتور 2359 سی سی
حدبیشتر قدرت187.6 با احتساب 6000 دور در دقیقه
حدبیشتر گشتاور241 نیوتن متر با احتساب 4000 دور در دقیقه
سیستم تعلیقمک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب
سیستم انتقال قدرتاتوماتیک شش سرعته
سیستم ترمزدیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی در عقب
سیستم فرمانفرمان برقی MDPS با قابلیت تنظیم دستی در چهار جهت مختلف
حدبیشتر سرعت213 کیلومتر بر ساعت
مشخصات رینگ 19 اینچ آلومینیومی
مشخصات لاستیک245/40R19
حجم باک بنزین70 لیتر

امکانات و قابلیت های آزرا 2018

با وجود آن که مدل عرضه شده از خودروی آزرا 2018 در بازار ایران، به لحاظ برخورداری از ویژگی های فنی جزو پیشرفته ترین مدل های موجود از این خودرو به شمار نمی رود، اما از دیدگاه برخورداری از امکانات و قابلیت های متنوع بسیار قدرتمند ظاهر شده است. به گونه ای که تقریبا تمام قابلیت هایی که طراحان این خودرو برای آن در نظر گرفته اند در مدل عرضه شده در ایران یافت می گردد.

از جمله مهم ترین قابلیت های به کار رفته در این خودرو می توان به تکنولوژی های مختلف و متنوعی نظیر سیستم هشدار فشار باد چرخ ها TPMS، سیستم پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سیستم مدیریت پایداری VSM و سیستم هشدار هنگام ترمز ESS اشاره نمود که هماهنگی مناسبی با قابلیت ترمز پارک برقی مجهز به نگهداری اتوماتیک برقرار نموده اند.

علاوه بر آن این خودرو به تعداد قابل توجهی کیسه هوای ایمنی برای محافظت از جان سرنشینان خود مجهز است. به گونه ای که علاوه بر وجود کیسه هوای مختص به راننده و سرنشین جایگاه جلو، به موارد اضافه ای همچون کیسه هوای پرده ای، کیسه های هوای جانبی برای سرنشینان جایگاه جلو و عقب و همچنین کیسه هوای محافظت از زانوی راننده نیز مجهز است.

به مدد بهره مندی از امکانات متنوع، سیستم سرگرمی آزرا 2018 نیز همانند سیستم ترمز و ایمنی آن بسیار به روز و پر و پیمان جلوه می نماید. به این ترتیب که تجهیز نمایشگر لمسی 8 اینچی طراحی شده برای این خودرو به سیستم صوتی اینفینیتی، تلفیق بسیار مناسبی را پدید آورده است و در ترکیب با دو قابلیت اندروید اتو و اپل پلی، بسیاری از نیازهای سرنشینان این خودرو را برآورده می نماید.

به طور کل می توان گفت که سرنشینان آزرا 2018 به لحاظ بهره مندی از امکانات متنوع و کاربردی با هیچ گونه مشکل خاصی روبرو نخواهند بود و کم و کسری قابل ذکری هنگام سوار شدن بر این خودرو نخواهند داشت. در ادامه می توانید با تعداد دیگری از ویژگی های مهم این خودرو به شکل فهرست وار آشنا شوید:

  • مجهز به دوربین 360 درجه
  • بهره مند از سنسور پارک جلو و عقب
  • مجهز به قابلیت هوشمند کنترل کروز
  • مجهز به استارت دکمه ای، کلید هوشمند کارتی و سیستم کیلس استارتر
  • برخوردار از سقف پانوراما و روکش سقف و ستون های جیر
  • وجود قابلیت انتخاب نوع رانندگی DMD
  • بهره مند از آینه وسط کرومیک و آینه های جانبی برقی که مجهز به گرمکن، چراغ خوش آمد گویی و خصلت تا شوندگی اتوماتیک هستند
  • مجهز به چراغ مطالعه سرنشینان جلو و عقب، چراغ های عقب و جلوی ال ای دی و چراغ روشنایی روز
  • بهره مند بودن چراغ های جلوی خودرو از سیستم هوشمند مشایعت تا در منزل
  • بهره مند بودن از فرمان، دسته دنده و جایگاه های چرمی
  • مجهز بودن فرمان و جایگاه های جلو و عقب خودرو به قابلیت گرمکن و تجهیز جایگاه های جلو به قابلیت سردکن
  • وجود سیستم حافظه جایگاه IMS
  • وجود پرده عقب برقی و پرده دستی برای درهای عقب
  • مجهز به صندوق عقب هوشمند و دریچه دسترسی به صندوق عقب از داخل خودرو
  • وجود دریچه تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب به صورت جداگانه
  • بهره مند بودن از جایگاه جلو و عقب برقی با قابلیت تنظیم گودی کمر
  • مجهز بودن جایگاه راننده به قابلیت تنظیم برقی افزایش طول نشیمنگاه
  • بهره مندی از سنسور باران و امکان زدودن بخار از شیشه جلو
  • وجود تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه برای سرنشینان جلو و سیستم یونیزه هوای ورودی
  • مجهز به کامپیوتر سفری مبتنی بر نمایشگر 4.2 اینچی
  • امکان تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان خودرو
  • مجهز به قابلیت بلوتوث، ورودی های AUX و USB، ساب وفر و آمپلی فایر

مشخصات ظاهری و قیمت آزرا 2018

باید اعتراف کرد که خودروی آزرا 2018 با وجود تمام شایستگی هایی که از آن برخوردار است، طراحی چندان چشم گیری در بخش جلوی خود ندارد. وجود جلو پنجره بسیار پهن در کنار نوع طراحی نه چندان هیجان انگیز چراغ های جلو، خصلت و ویژگی های اسپورت را آن چنان که باید بازتاب نمی دهد و در حالت کلی خودروهای خسته کننده و معمولی خانوادگی را به یاد می آورد.

با این حال کاستی مذکور را در طراحی نمای کنار و بخش عقب این خودرو شاهد نیستیم و آزرا 2018 به لحاظ برخورداری از کیفیت و سلیقه طراحی مناسب در این دو نما نمره قبولی دریافت می نماید. در نمای کنار با وجود استفاده از خطوط حجم دهنده نه چندان مفید و تا حدودی اضافه در بدنه این خودرو، ترکیب تقریبا مناسبی را شاهد هستیم و کشیدگی و لاغر بودن این خودرو در نمای مذکور بر زیبایی کلی این نما افزوده است.

اما در نمای عقب که بی شک بهترین نمای آزرا 2018 به لحاظ بهره مندی از کیفیت مناسب طراحی محسوب می گردد، خصوصیات اسپورت به خوبی بازتاب یافته اند و پستی و بلندی های به کار رفته در طراحی بدنه این خودرو در کنار پیوستگی موجود میان چراغ های عقب آن (که ابروان پیوسته را تداعی می نماید) بر گیرایی نمای عقب این اتومبیل افزوده است.

در طراحی نمای داخلی آزرا 2018 نیز ذوق و سلیقه مناسبی را شاهد هستیم و نوع طراحی نمایشگر این خودرو (و جایگاه قرارگیری آن) در کنار کیفیت طراحی کنسول اصلی و جایگاه دسته دنده کاملا قابل توجه جلوه می نماید. علاوه بر این فضای درون کابین آن بسیار جادار و دلباز طراحی شده است و راحتی خاصی را برای سرنشینان خود فراهم می آورد.

در خاتمه باید به این نکته اشاره نمود که خودروی آزرا 2018 توسط گروه عرضه کننده آن در ایران با رقمی معادل 379 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. قیمتی که این خودروی در باطن غیر لوکس را در ظاهر به خودرویی لوکس در ایران تبدیل نموده است. به طور کل می توان ادعا کرد که این قیمت گذاری قادر به ایجاد تاثیر مثبت در میزان فروش و محبوبیت این خودرو نخواهد بود. چرا که هم اکنون شاهد حضور رقیبان سرسختی همچون کیا اپتیما 2018 در بازار هستیم. خودرویی که نه تنها به لحاظ ظاهر و باطن (مشخصات فنی) در برابر این خودرو کم نمی آورد، بلکه از قیمت کمتری هم نسبت به رقیب هم وطن خود بهره می برد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که در نهایت این خودرو چه عملکرد ویژه ای را در بحث فروش از خود به نمایش خواهد گذاشت. اگر مایل به آشنایی بیشتری با خودروی آزرا 2018 هستید، می توانید ویدیوی زیر (که مربوط به مدل لامبادای این خودرو می گردد) را از نظر بگذرانید.

منبع: setare.com

به "آنالیز آزرا 2018 و مهمترین خصوصیات خودروی جدید هیوندای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز آزرا 2018 و مهمترین خصوصیات خودروی جدید هیوندای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید