سونامی کرونا در آمریکا با رکورد یک میلیون ابتلا در روز

به گزارش وبلاگ دیتالاین به نقل از بلومبرگ، بیش از یک میلیون نفر طی 24 ساعت گذشته در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

سونامی کرونا در آمریکا با رکورد یک میلیون ابتلا در روز

سویه جهش یافته تازه این ویروس که به اومیکرون موسوم است باعث شده تا موارد ابتلا در ایالات متحده با بیشترین اختلاف، از هر کشور دیگری از زمان آغاز همه گیری از دو سال پیش تا به امروز، رکورد بزند. تعداد موارد تازه ابتلا در روز دوشنبه تقریباً دو برابر رکورد قبلی است که حدود 590 هزار نفر بود، موضوعی که تنها چهار روز پیشتر در این کشور ثبت شده بود.

طی هفت روز گذشته، مقامات بهداشتی آمریکا 2 میلیون و 140 هزار مورد تازه ابتلا را گزارش کردند که به میانگین نزدیک به 320 هزار نفر در روز رسیده است.

سویه اومیکرون اولین بار در اواخر نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد. سازمان بهداشت جهانی به علت تعداد فوق العاده بالای جهش، آن را به عنوان سویه ای نگران کننده معرفی کرد. با وجود ممنوعیت های متعدد سفر در آفریقا، سویه تازه از آن موقع در اروپا، آسیا و قاره آمریکا شناسایی شده است. کارشناسان بهداشت از کشورهای مختلف می گویند که سویه اومیکرون بسیار قابل انتقال است و علائمی متفاوت با سویه های قبلی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سونامی کرونا در آمریکا با رکورد یک میلیون ابتلا در روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونامی کرونا در آمریکا با رکورد یک میلیون ابتلا در روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید