خطر کرونا بیخ گوش نوجوانان ، شورای سلامت در مدارس تشکیل گردد

به گزارش وبلاگ دیتالاین، در حال حاضر 13 درصد بیماران کرونایی در خراسان جنوبی را سنین زیر 20 سال تشکیل می دهند.

خطر کرونا بیخ گوش نوجوانان ، شورای سلامت در مدارس تشکیل گردد

به گزارش وبلاگ دیتالاین از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بر اساس آمار و تطبیق آن ها، در حال حاضر فرایند مبتلایان به کرونا در سنین زیر 20 سال نسبت به قبل حضوری شدن مدارس افزایش داشته است.

او گفت: به طور مثال در مرداد 5 درصد کل مبتلایان به کرونا در استان زیر سنین20 سال بوده اند که این آمار در هفته گذشته به 13 درصد رسیده است و شاهد افزایشی 8 درصدی هستیم.

مهدی زاده گفت: بر اساس دستورالعمل 06، اولین نکته ای که باید در مدارس به آن توجه گردد تشکیل شورای سلامت مدرسه است.

شورای سلامت در مدارس ناظر دانش آموزان

یکه خانی معاون متوسطه اداره کل آموزش پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجباری برای برگزاری حضوری مدارس در زمان بالا رفتن موارد مثبت ابتلا به کرونا نیست، گفت: مدیریت مدارس در زمان کرونا، تابع آمار است و اگر آمار کرونا در منطقه ای رو به افزایش باشد مدارس باید برای شیوه و نوع ارائه آموزش تصمیم گیری مجددی انجام دهند.

او اضافه کرد: در کنار شورای مدارس، کمیته سلامت نیز آنالیز، نظارت و غربالگری دانش آموزان و معلمان را بر عهده دارد به طوری که روزانه باید گزارشات خود را در سامانه مدنظر ثبت نمایند.

یکه خانی گفت: از آنجایی که اولویت حفظ سلامت است باید مقابله صحیحی انجام داد تا با رعایت اصول بهداشتی بتوان در زمینه مدیریت و مقابله با بیماری کرونا عمل کرد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر رویکرد آموزش در مدارس حضوری است و اگر دانش آموز یا معلمی مبتلا به کرونا باشد باید با ارائه مدرک از پزشک، از آمدن به مدرسه خودداری کند و تحصیل یا آموزش در زمان بیماری را در بستر فضای مجازی ادامه دهد.

او گفت: نظارت بر سرویس ایاب و ذهاب مدارس نیز بر عهده کمیته سلامت مدارس است.

انتهای پیغام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خطر کرونا بیخ گوش نوجوانان ، شورای سلامت در مدارس تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر کرونا بیخ گوش نوجوانان ، شورای سلامت در مدارس تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید