30 فستیوال برتر موسیقی جهان (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ دیتالاین، �فستیوال های موسیقی بسیاری در سراسر جهان برگزار می شوند که علاقه مندان بسیاری را به خود جذب می نمایند. اگر از هواداران موسیقی هستید با خبرنگاران همراه باشید تا با 30 فستیوال برتر موسیقی جهان آشنا شویم.

30 فستیوال برتر موسیقی جهان (قسمت اول)

30 فستیوال برتر موسیقی جهان در تگزاس، اسپانیا، آمریکا، انگلیس، ژاپن و بسیاری جاهای دیگر در سراسر جهان برگزار می شوند و که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

1- فستیوال آستین سیتی لیمیتس (Austin City Limits)

زمان: 3 ژانویه

مکان: آستین، تگزاس

این فستیوال معروف موسیقی از سال 1976 شروع به کار کرد و تا کنون سبک های مختلف و خوانندگان بسیاری از جمله جانی کش (Johny Cash)، نیل یانگ (Neil Young) و بسیاری دیگر را میزبان بوده است. حدود 200000 نفر و 130 گروه موسیقی در 8 استیج در سراسر پارک زیلکر (zilker) گرد هم می آیند. همین شرح کوتاه نشان می دهد که چرا آستین معروف ترین مرکز موسیقی زنده جهان است. این فستیوال در سال های اخیر به قدری رشد نموده که برنامه خود را در دو آخر هفته متوالی تکرار می نماید.

خوانندگان و نوازندگان: هنوز معلوم نیست اما خوانندگان سال گذشته شامل دریک (Drake)، ویکند (The Weeknd)، فو فایترز (Foo Fighters)، استروکس (The Strokes)، فلورنس + مشین (Florence + The Machine)، دیسکلوژر (Disclosure) و غیره بودند.

2- بنیکاسم (Benicassim)

زمان: 13 تا 16 جولای

مکان: بنیکاسم، اسپانیا

فستیوال بین المللی بنیکاسیم مخصوص افراد شب زنده داری است که عاشق ساحل هستند. این فستیوال هر ساله در ساحل دریای مدیترانه از 5 عصر تا 8 صبح برگزار می گردد. گنجایش این مکان بین 30000 تا 50000 نفر است. تمرکز فستیوال ببیش تر بر آهنگ های پاپ، راک و الکترونیکا است.

خوانندگان و نوازندگان: میجر لیزر (Major Lazer)، کمیکال برادرز (Chemical Brothers)، میوز (Muse)، دیسکلوژر (Disclosure)، کندریک لامار (Kendrick Lamar) و غیره.

3- بونارو (Bonnaroo)

زمان: 8 تا 11 جون

مکان: منچستر، تنسی، آمریکا

این فستیوال مقصدی برای عاشقان موسیقی است ه همه ساله از در ماه جون به مدت 4 روز یعنی از 8ام تا 11ام برگزار می گردد. با وجود اینکه محل برگزاری دارای 2832802 متر مربع و 10 صحنه اجرا در سراسر منطقه است، این فستیوال پیروز شده تا اجتماعی صمیمی، عواطفی مشترک، و ویژگی های فرهنگی ماندگاری به وجود آورد و آن را هر سال تکرار کند.

خوانندگان و نوازندگان: پیرل جم (Pearl Jam)، ال. سی. دی ساوندسیستم (LCD Soundsystem)، جی. کول (J. Cole)، الی گولدینگ (Ellie Goulding)، مکلمور اند ریان لویس (Macklemore & Ryan Lewis)، تیم ایمپالا (Tame Impala)، دث کب فور کیوتی (Death Cab for Cutie)، هایم (Haim)، و غیره.

4- برنینگ من (Burning man)

زمان: 27 آگوست

مکان: بلک راک سیتی،نوادا

برنینگ من که ببیش تر شبیه به یک سبک زندگی است تا یک فستیوال، حرکتی فرهنگی است که تاثیر آن تا مدت ها در بلک سیتی راک باقی می ماند. با اینکه اصولا این یک فستیوال موسیقی نیست اما شرکت کنندگان از اجراها و دی جی های ثروتمند و معروفی لذت می برند.

خوانندگان و نوازندگان: این فستیوال هر ساله شرکت کنندگان خود را غافل گیر می نماید. در سال های گذشته افرادی چون میجر لیزر (Major Lazer)، دیپلو (Diplo)، ددماوس (Deadmau5)، و بسیاری دیگر در این جشن حضور داشتند.

5- کوچلا (Coachella)

زمان: آخر هفته های ماه آوریل

مکان: ایندیو،کالیفرنیا

این فستیوال که سرآمد تمام فستیوال های تابستانه است علاوه بر موسیقی یک جشنواره هنر نیز محسوب می گردد. همه ساله افراد زیادی از منطقه ها مختلف به این منطقه می آیند و با افراد مشهور عکس می اندازند. در این مکان شاهد سازه های هنری زیادی نیز هستید.

خوانندگان و نوازندگان: الی گولدینگ (Ellie Goulding)، کلوین هریس (Calvin Harris)، سیا (Sia)، میجر ایزر، سوفیان استونس (Sufjan Stevens)، ال. سی. دی ساوندسیستم، گانز ان روزز (Guns N Roses)، دیسکلوژر، چورچس (ChVRCHES)، هالسی (Halsey)، و غیره.

6- فستیوال الکتریک دیزی (Electrica Daisy Carnival)

زمان: 17 تا 19 جون

مکان: لاس وگاس، نوادا

در فستیوال شاد الکنریک تا طلوع آفتاب به پایکوبی، و آتش بازی های زیبا و عجیب می نشینید. برای شرکت در این فستیوال باید حسابی پر انرژی باشید زیرا انواع سبک های موسیقی پایکوبی مانند ترپ (trap)، تکنو، بانوس (bounce)، و غیره را تجربه خواهید کرد. این جشنواره سه روزه جمعیتی حدود 400000 نفر را میزبان است.

خوانندگان و نوازندگان: کلوین هریس، اویچی (Avicii)، باسنکتار (Bassnectar)، موبی (moby)، فلوم (Flume)، و غیره.

7- اگزیت (Exit)

زمان: 7 تا 10 جولای

مکان: نووی ساد،صربستان

جنبشی که در سال 2000 به عنوان اعتراض دانش آموزان علیه دولت به حمایت از دموکراسی و آرامش به پا شد، خیلی سریع به یکی از مهم ترین فستیوال های موسیقی اروپا تبدیل شده است. این جشنواره که در نزدیکی دانوب برگزار می گردد و همچنان ارزش های سیاسی- اجتماعی خود را حفظ نموده، به علت برنامه ها و اجراهای بی نظیرش برنده جوایز بسیاری شده است.

خوانندگان و نوازندگان: الی گولدینگ، باستیل (Bastille)، ویز خلیفه (Wiz Khalifa) و غیره.

8- فوجی راک (Fuji Rock)

زمان: آخرین هفته ماه جولای

مکان: کوهستان نیبا، ژاپن

زمانی که با تراموای برقی از یک صحنه به صحنه دیگر می روید پس بدون شک در یک فستیوال موسیقی خاص شرکت نموده اید. فوجی راک بزرگ ترین فستیوال موسیقی ژاپن است که در نزدیکی پیست اسکی نیبا، میان تپه های سرسبز برگزار می گردد. چشم انداز و امکانات این مکان عالی است.

خوانندگان و نوازندگان: سیگر روس (Sigur Ros)، دیسکلوژر، جیمز بلیک (James Blake)، ویلکو (Wilco)، رد هات چیلی پپرز (Red Hot Chili Peppers)، و غیره.

9- گلاستونبری (Glastonbury)

زمان: آخرین تعطیلی ماه ژئن، به مدت 5 روز

مکان: سامرست، انگلستان

این فستیوال پراقتدار در جهانی موسیقی در سال 1970 شروع شد که پاسخی بود به جشنواره موسیقی و هنر ووداستاک (Woodstock) که در نیویورک برپا می شد. همه ساله جمعیت این فستیوال شامل هنرمندان و افراد مشهور بسیاری در عرصه های مختلف است. فقط چکمه هایتان را از قلم نیاندازید؛ زمین ها بیش تر مواقع گلی هستند.

خوانندگان و نوازندگان: ادل (Adele)، میوز (Muse)، کلدپلی (Coldplay)، بک (Beck)، ال. سی. دی ساوندسیستم، زی زی تاپ (ZZ Top)، دیسکلوژر، الی گولدینگ، گریمز (Grimes)، آلوناجورج (AlunaGeorge)، چورچز، سنتیگولد (Santigold)، سیندی لوپر (Syndi Lauper)، و غیره.

10- گاورنرز بال (Governors Ball)

زمان: 3 تا 5 جون

مکان: نیویورک سیتی، نیویورک

این فستیوال میزبان هنرمندان بسیاری با سبک های متفاوت از جمله راک، الکترونیک، هیپ هاپ، ایندی، پاپ، فولک، و غیره است.

خوانندگان و نوازندگان: کانیه وست (Kanye West)، استروکس، کیلرز (The Killers)، بک، رابین (Robyn)، دث کب فور کیوتی، ام83 (M83)، و غیره.

منبع: کجارو / harpersbazaar.com

به "30 فستیوال برتر موسیقی جهان (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 فستیوال برتر موسیقی جهان (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید