اوج هیجان و آدرنالین در مسابقه اسب سواری روی یخ سوئیس

به گزارش وبلاگ دیتالاین، مسابقه اسب سواری روی یخ

دریاچه ها بدون شک یکی از زیباترین منظره ها طبیعی هستند، اما همین دریاچه ها در فصل زمستان و زمانی که سطح آب یخ می زند هم به جاذبه ای بی بدیل تبدیل می شوند. ورزش ها و فعالیت های تفریحی زیادی روی سطح یخ زده دریاچه ها انجام می گردد: هاکی روی یخ، اسکیت سواری و اسب سواری روی یخ! بله، اگر به نظرتان کنترل اسب کار دشواری است باید بدانید که روی سطح لیز و یخ زده دریاچه ها هم می توان اسب سواری کرد و هم مسابقه داد. هر ساله اسب سوارانی از سرتاسر جهان به سنت موریتز سوئیس می آیند تا در مسابقه اسب سواری روی یخ شرکت نمایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم.

اوج هیجان و آدرنالین در مسابقه اسب سواری روی یخ سوئیس

کشور سوئیس به علت جغرافیای خاصی که دارد زمستان های پربرفی دارد و کوه های آلپ در بخش زیادی از سال پوشیده از برف هستند. به همین علت است که برترین پیست های اسکی دنیا در این کشور واقع شده است و بسیاری از علاقمندان به ورزش های زمستانی برای لذت بردن از این ورزش ها و تفریحات به سوئیس سفر می نمایند. منطقه کوهستانی سنت موریتز به جرات یکی از مشهورترین منطقه ها برای ورزش های زمستانی و یکی از خاص ترین آن هاست. هر سال حدود 35000 بازدیدنماینده در حوالی فوریه به منطقه کوهستانی سنت موریتز می آیند، البته نه برای اسکی، بلکه برای یکی از هیجان انگیزترین مسابقات دنیا: مسابقه اسب سواری روی یخ! این مسابقه یکی از سطح بالاترین مسابقات در دنیا است و در نوع خود بی نظیر است. شاید تا به امروز مسابقات اسب سواری زیاد دیده باشید اما سوارکاری روی سطح یخ زده دریاچه کار هر کسی نیست. کسانی که فکر می نمایند در اسب سواری تبحر کافی دارند و کسانی که فقط از تماشای مسابقات لذت می برند همه ساله در این ایام به سوئیس سفر می نمایند تا در یکی از هیجان انگیزترین رویدادهای ورزشی شرکت نمایند. البته به جز ورزشکاران، عکاسان نیز بسیار به این مسابقه علاقمندند. چرا که عکس های فوق العاده زیبایی می توانند از این مسابقات بگیرند. فضای برفی و کوهستانی منطقه و سوارکارانی که در لباس های رنگارنگ با یکدیگر مسابقه می دهند تصویری بسیار تماشایی به وجود خواهد آورد.

پیشینه مسابقات

در ماه مارچ 1906 گروهی 13 نفره در حالی که لباس اسکی به تن داشتند در کوه های سنت موریتز جمع شدند و سوار بر اسب با یکدیگر به رقابت پرداختند. سال بعد مسابقات رسمی اسب سواری در سنت موریتز برگزار گردید و از آن موقع بیش از 100 سال است که این سنت قدیمی ادامه دارد. امروزه، مسابقه اسب سواری روی یخ در سه روز برگزار می گردد و ورزشکاران در رشته های مختلف به رقابت با یکدیگر می پردازند. این که تصور اینکه سوار بر یک درشکه با سرعتی باورنکردنی روی یخ در حرکت باشید ترسناک است چه برسد به اینکه واقعا بخواهید در این مسابقه شرکت کنید. البته ورزشکارانی که در این مسابقات شرکت می نمایند کاملا متحبر و کارآزموده هستند اما باز هم حوادث مختلفی در جریان مسابقات برگزار می گردد. سطح سختی این مسابقات به حدی بود که در سال 1965 حتی یک نفر هم نتوانست از خط سرانجام مسابقات عبور کند و مسابقه را به اتمام برساند.

در طول صد سال که از شروع مسابقات اسب سواری روی یخ می گذرد قوانین و شرایط مسابقه استاندارد شده اند و ورزشکاران باید تجهیزات مناسبی داشته باشند. مسئولین برگزاری این مسابقه کوشش می نمایند حداکثر نکات ایمنی را رعایت نمایند تا مسابقات بدون حادثه جدی برگزار گردد. با این حال باز هم این مسابقه با حوادثی همراه است و در هر مسابقه تعدادی از ورزشکاران مصدوم می شوند.

جالب است بدانید که علاوه بر ورزشکاران، اسب ها نیز باید تجهیزات مناسبی داشته باشند. از جمله این تجهیزات سم ها و کفش های مخصوص است که به آن ها اجازه دویدن روی سطح یخ زده دریاچه را می دهد.

مراسم های جانبی

همان طور که گفتیم مسابقه اسب سواری روی یخ در طی سه روز برگزار می گردد و در طول این سه روز، مراسم های جانبی مختلفی نیز برگزار می گردد. اجرای موسیقی های زنده، جشنواره های غذا و سایر نمایشگاه ها و مراسم ها جالب و تماشایی در جریان مسابقات برگزار می گردد. بنابراین در ساعاتی که مسابقه برگزار نمی گردد می توانید خودتان را کاملا سرگرم کنید. بازدیدنمایندگان از سرتاسر دنیا در این رویداد سطح بالا و خاص شرکت می نمایند و از مسابقات هیجان انگیز اسب سواری، جشنواره های غذا، موسیقی زنده، نمایشگاه های هنری و … یکجا لذت می برند. این مسابقه در فضایی بسیار زیبا انجام می گردد و تماشای تلالو نور آفتاب روی سطح یخ زده دریاچه و کوهستان های برفی اطراف سنت موریتز بسیار لذتبخش و دیدنی خواهد بود. مسئولین برگزاری مسابقات طوری برنامه ریزی می نمایند که حدود 35000 دنیاگردی که برای شرکت یا بازدید از این مسابقات به منطقه سنت موریتز می آیند اوقات خوشی داشته باشند و امکانات لازم جهت اقامت و خورد و خوراک این تعداد بالای دنیاگرد کاملا فراهم شده است.

منطقه سنت موریتز

منطقه سنت موریتز علاوه بر مسابقه اسب سواری روی یخ، پذیرای اسکی بازانی از سرتاسر دنیا است. بعضی از برترین پیست های اسکی سوئیس در این منطقه قرار دارند و بسیاری از اسکی بازان برای اسکی به این منطقه سفر می نمایند. روستای سنت موریتز در میانه دره انگادین قرار گرفته است و به همین علت در بخش اعظمی از سال پوشیده از برف است. در این روستا می توانید هتل ها و اقامتگاه های مختلفی را پیدا کنید که برای اقامت اسکی بازان و گردشگر ها ساخته شده اند. بعلاوه مایحتاج خود را می توانید از فروشگاه های روستا تهیه کنید. در این منطقه حدود 5 پیست اسکی وجود دارد و روی هم رفته 220 مایل زمین قابل اسکی را در اختیار اسکی بازان قرار می دهند. هرسال مسابقات مختلفی در زمینه ورزش های زمستانی در این منطقه برگزار می گردد که مسابقه اسب سواری روی یخ یکی از هیجان انگیزترین آن هاست. علاوه بر مسابقه اسکی، مسابقه کریکت روی یخ، پیاده روی یخ، بابسلد سواری (bobsledding) و ده ها فعالیت و ورزش برفی در این منطقه برگزار می گردد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "اوج هیجان و آدرنالین در مسابقه اسب سواری روی یخ سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج هیجان و آدرنالین در مسابقه اسب سواری روی یخ سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید